Victor Reljanovic och Robin Olofsson tröttnade på att leta efter nyttiga färdigrätter i butikerna. De tog saken i egna händer och startade FoFill i maj 2018 och idag sitter dem i HighFive företagsinkubator.

Efter lanseringen har FoFill haft en succéstart och och är laddade för expansionen de har framför sig.
Förra sommaren skulle Robin Olofsson resa till Mallorca med sin flickvän.
– Jag bestämde mig för att komma i form inför resan och ville därför fokusera på att äta så nyttigt som möjligt. Eftersom jag hade många järn i elden ville jag inte tillbringa för mycket tid bakom spisen och började därför söka efter näringsriktiga färdigrätter i butiker runt om i stan. Jag lyckades dock inte hitta några som motsvarade mina förväntningar och behov, säger Robin.
Hans bästa kompis Victor Reljanovic upplevde samma sak.
– Vi insåg ganska snart att det fanns en lucka att fylla. Vi började bolla idéer och till slut bestämde vi oss för att starta ett företag, säger Victor.
Sedan i maj 2018 inryms FoFill i företagsinkubatorn High Five.
– Det var en självklarhet för oss att finnas här. Här finns alla kontakter som vi behöver för att komma vidare med vår affärsidé, säger Robin.
FoFill har fått hjälp av olika kockar via Hallands Matgille att skapa de tre maträtter som företaget etablerat på marknaden. Duon har ett samarbete med ett företag i Falkenberg som producerar matlådorna.
– Den gemensamma nämnaren för dessa måltider är att de är näringsrika och mestadels består av halländska råvaror. Vårt långsiktiga mål är att vi ska inleda samarbeten med fler lokala producenter, säger Victor.
Idag hittar man FoFill hos 40 återförsäljare i 7 städer från Göteborg till Malmö. Du hittar matlådorna i matbutiker och på gym.
– Vi vill bli det självklara valet när det kommer till näringsrika, fräscha färdigrätter. Marknaden är redo för ett koncept med insikten att framtiden kommer innefatta hälsosam mat av kvalitétsråvaror. Vi strävar efter att hälsosamma livsmedel ska vara lättillgängligt för alla.
FoFill jobbar ständigt med utveckling av produkterna och inom kort kommer det att släppas nya maträtter inom de tre grenarna Vegan, Diet och Fill up. På gång är även andra helt nya produkter.
– Vi känner oss nu redo för att ta oss an de större delarna av Sverige. År 2020 kommer bli ett år där bolaget kommer expandera och ta en större marknadsplats.