Madeleine Haraldsson är entreprenören från Anderstorp som drivit företag sedan 23-års ålder inom olika branscher och drivs av att se idéer och människor att växa. En envis entreprenör med framgång i bagaget, och som nu ska förändra blomsterbranschen med en ny typ av förmedlingstjänst.

Madeleine har själv drivit blomsterbutik och arbetat inom branschen i många år. Hon har sett vad som saknas och genom Fiori Magazin som hon driver öppnades möjligheter och Mazzo föddes.
– Jag ville lösa problemen jag själv stött på när jag drev butik. Med hjälp av digitalisering kan arbetat bli mer effektivt för floristerna och då även för den medvetna konsumenten.
Mazzo är en ny typ av blomsterförmedling med anslutna lokala butiker som utför förmedlingarna över hela Sverige. Kunden kommer göra sitt val av bukett genom tre enkla steg. Man väljer buketten; stil, färgskala och prisklass. Floristen får sedan använda sin känsla, hantverksskicklighet och passande material för att binda buketten. Detta ger floristen mer frihet i sitt yrke då floristen nu kan använda sig av de blommor som finns i sortimentet.
– Att husera hos HighFive har många fördelar för mig och Mazzo. Det långsiktiga är att man får hjälp med att forma företaget, men sen är det också i de akuta situationerna där det är en stor fördel att det finns ett brett nätverk för att stötta. Man är i ett sammanhang där alla andra är i samma situation och man finner förståelse som entreprenör.
Madeleines hjärtefråga är att man inte bara ska lyfta allt som går bra, utan också lyfta de svåra frågorna, att man kan bidra med erfarenhetsutbyte mellan varandra.
– Min målsättning nu är att först och främst ta Mazzo ut på den svenska marknaden. Då det är en digital tjänst finns stora möjligheter till internationalisering. Jag vill vara med och förändra, vi ändrar reglerna för branschen. Jag vill också vara med och ta ett branschansvar och jag eftersträvar hållbarhet och ett win-win-koncept.