I mötet med andra människor finner Camilla Larsson, gundare av Saluta Företagshälsa, sin inspiration. Hon tittar mycket på duktiga entreprenörer runt om i landet som lyckats bygga upp en solid organisation och fått den att flyta. Något Camilla själv lyckats med under sin tid hos HighFive. Camilla har nyss nyanställt, är redo för större lokaler och arbetar kontinuerligt med sitt Advisoryboard där hon ges möjlighet att diskutera utmaningar och strategier framåt för det växandet bolaget .

Under praktikperioden av Camillas utbildning fann hon sin affärspartner. De synkade på alla plan och såg ett behov samt hade ett brinnande intresse för att göra skillnad när det kom till hälsokontroller och föreläsningar.
– Det var självklart för mig att starta eget. Jag har alltid drivit företag i olika former alltsedan tonåren. Jag tilltalades tidigt av friheten att själv bestämma över mitt arbete. Min pappa har inspirerat mig då han drivit lantbruk i alla år och trots stor arbetsinsats emellanåt, överväger det faktum att man arbetar åt sig själv. Att styra min egen tid är något jag prioriterar högt.
Idag har Saluta Företagshälsa kommit långt och hjälper dagligen företag att möta dagens utmaningar med ett nytänkande arbetssätt. Förutsättningar ges så ALLA medarbetare får möjlighet att prestera hållbart över tid. Salutas insatser bygger på forskning och evidens och drivs av verksamhetsansvarig Camilla Larsson i samarbete med olika professioner.
– HighFive har varit katalysatorn som öppnat upp för samarbete med Högskolan i Halmstad. Ett fantastiskt bollplank i Marie Lydell har Camilla skaffat sig under vägen och Salutas modell är ett lysande exempel på en fin förening mellan lärosäte och näringsliv.
Det har varit en resa i äkta startup anda och Camilla avslutar med att dela med sig av anekdoter i bolagets startskede.
– Jag minns utmaningarna som fanns i det tidiga skedet. Jag och min kollega gav oss ut och skulle sälja tjänsterna på marknaden, bara för att finna att vi lät som Piff och Puff i våra säljsamtal. Man ville så mkt att det var svårt att komma till kärnan i försäljningsprocessen. Idag krävs inte detta på samma sätt och värdet vi levererar talar för sig självt.